PAİNTBALL

Oyun Adı: PAİNTBALL

Süresi: 1 Saat

Müsabakanın Yapıldığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Takım Oyunu (Aksiyon)

Katılımcı Sayısı

֍ Bayrağı ele geçirme: Takımlar en az 6 en çok 20 kişiden oluşmaktadır.

֍ Tek bayrak: Takımlar en az 6 en çok 20 kişiden oluşmaktadır.

֍ Zamanı durdurmak: Takımlar en az 10 en çok 20 kişiden oluşmaktadır.

֍ Woodsball: Takımlar en az 10’ar kişiden oluşmaktadır.

֍ Speedball: Takımlar en az 3 en çok 8 kişiden oluşmaktadır.

֍ Senaryo paintball: Takımlar en az 10 en çok 30 kişiden oluşmaktadır.

GENEL KURALLAR

  • Müsabaka içerisinde vurulan her oyuncu silahını havaya kaldırır ve müsabakaya başladığı alana geri döner ve burada 30 saniye bekledikten sonra müsabakaya tekrar başlar.
  • Silahı arızalanan, silahında gazı ya da mermisi biten oyuncular silahlarını havaya kaldırırlar ve kenara gelirler. Buradan da müsabakaya başladığı alana geri döner ve burada 30 saniye bekledikten sonra müsabakaya tekrar başlar. Silahını havaya kaldıran hiçbir oyuncu vurulamaz. Bilinçli şekilde vurduğu tespit edilen oyuncular hakem tarafından müsabakaya başladığı alana geri döner ve burada 60 saniye bekledikten sonra müsabakaya tekrar başlar. Aynı hareketi bir kez daha tekrarlarsa hakem tarafından müsabakaya başladığı alana geri gönderilir ve burada 180 saniye bekledikten sonra müsabakaya tekrar başlar. Aynı hareketi bir kez daha tekrarlarsa hakem tarafından müsabakaya başladığı alana geri gönderilir ve müsabakadan çıkartılır. Bahsi geçen katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabaka dışında kalır. Bu andan sonra müsabakayı sadece misafir katılımcı olarak izleyebilecektir.
  • Oyuncular birbirine yakın mesafeden ateş açamaz. Oyuncular kendilerini yönlendiren katılımcılardan böyle bir talimat gelse dahi kesinlikle bu talimata uymayacaklardır. En az ateş etme mesafesi 5 metre olarak belirlenmiştir.
  • Her oyuncu kurumumuz tarafından verilen kamuflajı, maskeyi ve diğer tüm koruyucu ekipmanları (Maske ve gözlükler, Dirseklik ve Dizlik, Eldivenler, Atletik Koruyucu vb.) kullanmak zorundadır. Kişisel hiçbir ekipman müsabaka sırasında kullanılmayacaktır.
  • Müsabaka sahasına girene kadar ve müsabakadan çıktıktan sonra her oyuncu silahının emniyetini kapatmak zorundadır. Burada tüm sorumluluk oyuncuya aittir bu konuda katılımcının hiçbir sorumluluğu yoktur,
  • Hakemin düdüğüne, müsabakanın kurallarına ya da güvenlik kurallarına uymayan her oyuncu (talimat katılımcıdan gelmiş ise) ceza alır ve karşı takımın hanesine puan yazılır. Eğer kurallara uymayan oyuncunun kendisi ise (talimat katılımcıdan gelmemiş ise) kurumumuz oyuncuyu müsabaka esnasında değiştirerek katılımcıya yedek oyuncu temin edecek katılımcı ve takımı olarak ceza almayacaktır,

 

Kişilerin bireysel olarak ya da takımlar halinde rakiplerini yenmek için yarıştıkları bir spordur. Daha genel tanımıyla karşılıklı 2 takımın çeşitli senaryolara bağlı kalarak birbirlerine karşı oynadıkları bir grup oyunudur. ‘’Paint’’ ve ‘’Ball’’ kelimelerinin birleşmesiyle meydana gelen bu İngilizce kökenli kelime ‘’Boya topu’’ anlamına gelmektedir. Fakat uluslararası platformlarda da paintball adını almış ve oynanan tüm ülkelerde de bu isimle tanımlanmaktadır.

Oyuncular paintball tabancaları tarafından fırlatılan içi suda çözünür boya dolu jelatin kapsüller ile rakiplerini vurarak oyunda ilerler. Paintballlar zehirsiz, çevre dostu, suda çözünür polimerden yapılmaktadır.

Oyunlar değişen büyüklüklerdeki açık ya da kapalı sahalarda oynanabilir. Bir oyun sahası doğal ya da yapay yüzeyle kaplı olabilir, saha oyunun niteliğine göre şekillendirilir ve oyuncular tarafından taktik örtü olarak kullanılır. Paintball oyununda farklı oyun tipleri vardır;

  • Bayrak yakalama,
  • Eleme,
  • Cephane limiti,
  • Belirli bir noktayı savunma ya da belirli bir noktaya saldırma,
  • Oyun sahasına saklanmış belirli objeleri ele geçirme gibi varyasyonlar içerebilir.

Kurumumuz tarafından oynanan altı tip senaryo mevcuttur;

Bayrağı Ele Geçirme

Amaç karşı takımın bayrağının ele geçirilmesidir. Bu senaryoda hangi takım karşı takımın bayrağını vurulmadan ele geçirirse o takım skor olarak öne geçmekte ve avantaj sağlamaktadır. Takımlar en az 6 en çok 20 kişiden oluşmaktadır.

Tek Bayrak

Tek bir bayrağın ortada sabitlenmesi ve her iki takımın da aynı bayrağa yönelmesi ve alması şeklindedir. Bu senaryoda da bayrağı alıp kendi başlangıç noktasına vurulmadan varan takım skor elde etmiş olur. Takımlar en az 6 en çok 20 kişiden oluşmaktadır.

Zamanı Durdurmak

Müsabakadaki amaç rakip takımı tümüyle işaretleyerek saf dışı bırakmak ve karşı takımın başlangıç noktasında bulunan düğmeye basmak ve zamanı durdurmaktır.

Düğmeye basan ve zamanı durduran takım skor olarak avantaj elde etmiş olur. Ancak kesin skor verilmeden önce hakemin işaretlemelere dair kontrolü gerçekleşir ve nihai skor düğmeye basan takıma verilir. Müsabaka süresi tamamlanana kadar kim daha fazla skor elde ettiyse o takım müsabakayı kazanır. Takımlar en az 10 en çok 20 kişiden oluşmaktadır.

Woodsball

Geniş ormanlık arazide oynanır. Kurumumuz senaristleri tarafından hazırlanan ve Katılımcılardan gelecek istekler doğrultusunda belirlenen ve katılımcı sayısına bağlı olarak kurumumuz senaristleri tarafından kurgulanan hikaye ve senaryoların hayata geçirilmesidir. Takımlar en az 10’ar kişiden oluşmaktadır.

Speedball

Katılımcı sayısının az olduğu zaman küçük sahalarda ve hızlı tempoda oynanır. Speedball oyunları 15 saniye gibi çok kısa sürelerle oynanır. Genelde en fazla 20 dakikaya kadar çıkar. Takımlar en az 3 en çok 8 kişiden oluşmaktadır.

Senaryo paintball

Bu oyunlarda kurgusal ya da tarihi olaylar ve karakterler canlandırılır. Katılımcılardan gelecek istekler doğrultusunda belirlenen ve katılımcı sayısına bağlı olarak kurumumuz senaristleri tarafından hazırlanan senaryoların gerçekleştirilmesini kapsamaktadır. Takımlar en az 10 en çok 30 kişiden oluşmaktadır.

TANIMLAR

Katılımcı: Kurumumuz çalışanı (Oyuncu) nı kamerası üzerinde izleyerek sesli komutlarla yönlendiren kişi,

Oyuncu: Katılımcı tarafından yönlendirilen kurumumuz çalışanı,

Yedek Oyuncu/lar: Müsabaka içerisinde rahatsızlanan ve/veya önemli bir durum (ailevi vb.) sebebiyle oyundan çıkmak zorunda kalan, kurallara uymayan, katılımcıdan talimat gelmeden hareket eden oyuncu olması durumunda bahsi geçen oyuncunun müsabakadan çıkartılması ve çıkan oyuncunun yerine girecek kurumumuz çalışanı (yedek oyuncu özel sebeplerden dolayı oyundan çıkan oyuncunun yerine girdiği için katılımcının yedek oyuncuyu seçme hakkı bulunmamaktadır. Müsabaka sırasında kurumumuzda hazır bulunan oyuncular arasından Oyun Kurulu tarafından ataması yapılır. Oyun Kurulu ataması yapılan oyuncunun kodunu (Örneğin: Oyuncu 120) katılımcıya bildirir. Oyun Kurulu tarafından ataması yapılan oyuncuya katılımcının itiraz etme hakkı ve değiştirilmesine yönelik bir talebi bulunamaz. Yedek oyuncu değişimi esnasında Hakem, Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulu tarafından müsabakaya ara verilir, katılımcılara ait ses ve görsel bağlantılar kesilir. Bu verilen ara müsabaka zamanına ilave edilir.

Misafir: Müsabakayı sadece ses ve görsel olarak izleyen müsabakaya herhangi bir müdahalede bulunamayan kişi.

Hakem: Müsabaka öncesi, müsabaka esnasında ve müsabaka bitimine karar veren gerekirse anlık kararlar alan ve uygulayan paintball konusunda uzman kurumumuz çalışanı.

Gözetmen Hakem/ler: Müsabakayı yöneten ve idare eden hakeme bilgi aktaran onun verdiği direktiflere uygun hareket eden paintball konusunda bilgi sahibi kurumumuz çalışanı.

Oyun Kurulu: Gözetmen Hakem/lerin (müsabaka öncesi, müsabaka yapılırken ve müsabaka sonrası) yetkisi dışındaki konularda oyunu izleyen ve yöneten kişilerden oluşur. Müsabakadaki en üst mercidir. Verilen kararların Gözetmen Hakem/ler ile ortak olmaması durumunda Oyun Kurulunun kararı uygulanır.

Müsabaka: Karşılaşma, yarış, yarışma, Paintballl oyunu.

Oyun sahası: Müsabakanın gerçekleştirileceği bölge.

Kronometre: Hakem ve Oyun Kurulu tarafından müsabaka sırasında kullanılan katılımcıların yönlendirdikleri oyuncuların oyun sürelerini hassas bir şekilde ölçmeye yarayan sayaç.

Bekleme Süresi: Her katılımcı oyunu diğer katılımcıların da hakkını yememek için seri oynamak zorundadır. Katılımcıların müsabaka içerisinde bekleme süresi 5 dakika ile sınırlandırılmıştır.

Maksimum Bekleme Süresi: Müsabaka içerisinde tüm katılımcılara maksimum 3 bekleme süresi (3 Bekleme x 5 dakika) verilmektedir.

SMS (Short Message Service): Kısa Mesaj Hizmeti), cep telefonu aracılığı ile 160 karaktere kadar yazılan mesajın bir cep telefonundan diğer bir cep telefonuna yollamalarına olanak tanıyan mesajlaşma uygulaması.

GENEL MÜSABAKA EKİPMANLARI

Kronometre: 2 Adet (1 tanesi Hakem, 1 tanesi Oyun Kurulu tarafından kullanılmaktadır)

Paintball silahı: Paintball silahı rakibinizi boya topları ile vurmaya yarayan temel oyun ekipmanıdır. Paintball silahının bir besleme gözü bulunmakta ve buradan boya topları yüklenir. Paintball silahları sıkıştırılmış hava tankı ya da karbondioksit tankı ile çalışmaktadır.

Boya topu: Paintball silahında cephane olarak kullanılan boya topları küre şeklinde jelatin kapsüllerdir ve polietilen glikol, diğer zehirsiz suda çözünür maddeler ve boya içerirler. Boya toplarının kalitesi topun kabuğunun kırılganlığı, şeklinin mükemmel yuvarlaklıkta olup olmamasına ve dolgunun kalınlığına göre değişmektedir. İyi kalite toplar mükemmel küre şeklindedir, vuruş anında patlamalarını garanti etmek için çok ince kabukludurlar ve müsabaka sırasında gizlenemeyen ya da çıkartılamayan kalın, parlak renkli dolguya sahiptirler. Günümüzde kullanılan hemen hemen tüm paintball topları çevreye zarar vermeden toprakta çözünebilen niteliktedir. Boya toplarının yapımında kullanılan tüm maddeler yenilebilir kalitede ve insan sağlığına ve çevreye zararsızdır. Boya topları 0.50” (50 kalibre) ve 0.68” (68 kalibre) gibi farklı boyutlarda olabilmektedir.

Maske ve gözlükler: Maskeler oyuncuların yüzlerini boya topundan korumak için giydikleri güvenlik araçlarıdır. Kurumumuz tarafından temin edilen müsabaka sırasında takılan bu gözlükler gözleri, burnu, burun deliklerini, ağzı ve kulakları tamamen kapatmakta ve korumaktadır,

Paintball Formaları ve Pantolonları: Kurumumuz tarafından temin edilen müsabaka sırasında giyilen kıyafetlerdir. Bu kıyafetler oyuncuya hareket serbestliği sağlar ve hem boya topundan hem de yüzeydeki taş gibi engellerden ya da sert yüzeylerden korur.

Dirseklik ve Dizlik: Kurumumuz tarafından temin edilen müsabaka sırasında giyilen oyuncuların diz, dirsek hatta kalça eklemleri pedlerle vurmanın etkilerinden korumaktadır.

Eldivenler: Paintball toplarının ellere, parmaklara ve parmak eklemlerine etkileri oldukça acı verici olabilmekte ve geçici sakatlıklara yol açabilir. Oyuncular çoğu zaman yüzükoyun yatmak, sürünmek durumunda kalır ve bu ellerde yaralara, zedelenmelere yol açabilir. Kurumumuz tarafından temin edilen müsabaka sırasında giyilen koruyucu eldivenler ellerdeki yaralanmaları önlemektedir.

Kronometre: Hakem ve Oyun Kurulu tarafından müsabaka sırasında kullanılan müsabaka süresini hassas bir şekilde ölçmeye yarayan sayaç.

Atletik Koruyucu: Diğer sporlarda olduğu gibi paintball sporunda da oyuncuların hızlı hareket eden objelerden etkilenme olasılığı bulunmaktadır.

Kurumumuz tarafından temin edilen müsabaka sırasında giyilen atletik koruyucular iki kısımda belirlenmiştir;

  • Erkek oyuncular genellikle hassas anatomik bölgelerini acı verici vurulmalardan ve yaralanmalardan korumak için atletik destekler ve genital bölge koruyucuları giyerler.
  • Kadın oyuncular için de pelvik koruyucular ve özel spor sütyenleri kullanılmaktadır.

Başvuran katılımcı sayısına göre belirlenen oyuncu sayısına eşit şekilde kurumumuz çalışanları ve yedek oyuncular kurumumuz tarafından müsabaka başında belirlenir. Müsabakaya katılacak oyuncu sayısına uygun şeklide belirlenen oyun sahası ve metrekaresi oyun başında tüm katılımcılara drone yardımı ile oyun sahası yukarıdan ve aşağıdan gezdirilecektir. Böylece müsabakada katılıcımlar oyun sahasına yabancılık çekmeden gezebilecektir. Daha sonra yapılan kura sisteminde katılacak oyuncular iki takıma ayrılır. Takımlar en az 3’er kişiden oluşmaktadır.

Hakem ve Gözetmen Hakem/ler, Oyuncuları takımların başlangıç bölgesinde otomatik sayaç sistemi tarafından 300 saniye bekletilirler. Bu süre katılımcıların taktik ve senaryo üretmeleri ve yönlendirecekleri oyuncu ile müsabaka öncesi son bir kez durum değerlendirilmesi, gerekli kontrollerin yapılması için verilmektedir. Süre sonunda müsabaka hakemin daveti ile başlar.

Müsabaka anında yerden ve yukarıdan (drone ile) çekimler devam edecektir. Misafir katılımcılar müsabakayı bu şekilde izleyecektir.

Katılımcılar yönlendirdikleri oyuncuları görsel olarak kamera sisteminden izleyerek sesli komut ile hareket edecekleri ve/veya saklanacakları bölgeye hareket ettirirler. Belirlenen süre (300 saniye) dolduktan sonra katılımcılar yönlendirdikleri oyuncuları tamamen kendisini yönlendiren katılımcının verdiği talimatlara uyarak karşı takım oyuncularını vurmaya çalışacaktır. Burada dikkat edilecek en önemli husus katılımcıların yönlendirdikleri oyuncular asla sözlü bir talimat gelmeden hareket etmeyecekler ve hedefi görseler dahi kesinlikle ateş etmeyeceklerdir.

Müsabaka başlamadan önce Hakem, Gözetmen Hakem/ler tarafından müsabakada kullanılacak Paintball silahı(ları) sürat testine ve atış testine tabi tutulur. Sorun gözlenmesi durumunda yenisi ile değiştirilir. Daha sonra boya topları ve gerekli ekipmanların kontrolü tamamlandıktan sonra oyuncular sahaya davet edilir. Oyuncular katılımcıların stratejileri dahilinde oyun sahasındaki yerlerini alırlar ve müsabaka başlar.

CEZA YÖNTEMLERİ

֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun katılımcıdan gelen talimatlara uyarak Hakem, Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulunun verdiği kararlara aykırı hareket etmesi: Katılımcıların yönlendirdiği oyuncular bulundukları bölgeden uzaklaşmadan saklanmakta oldukları yerde diz üstüne çökerek 10 dakika boyunca beklerler. Bu sırada katılımcının yönlendirdiği oyuncunun ses ve görsel bağlantıları kesilir. Ceza süresi sonunda katılımcının yönlendirdiği oyuncunun ses ve görsel bağlantıları tekrar açılır ve müsabakaya kaldığı yerden devam eder. Hakem, Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulunun verdiği karar ve cezalara müsabaka sırasında itiraz edilemez. Müsabaka sonrası katılımcı verilen karar ve cezaya itiraz etmek isterse konu hakkında yazılı olarak (e-posta) savunmasını gönderebilir. Oyun Kurulu yazılı yapılan tüm itirazlara 7 iş günü içerisinde cevap vermek zorundadır.

֍ Katılımcının Hakem, Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulunun verdiği kararlara aynı müsabaka içinde 3 kez aykırı hareket etmesi durumunda katılımcının yönlendirdiği oyuncuyu diskalifiye ederek bahsi geçen katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabakadan çıkartılır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez. Müsabaka sonrası katılımcı verilen karar ve cezaya itiraz etmek isterse konu hakkında yazılı olarak (e-posta) savunmasını gönderebilir. Oyun Kurulu yazılı yapılan tüm itirazlara 7 iş günü içerisinde cevap vermek zorundadır.

OYUNCUNUN UYMASI GEREKEN KURALLAR

֍ Oyuncular müsabaka sırasında sadece kurumumuz tarafından verilen suyu içebilirler. Bunun haricinde oyuncuların müsabaka sırasında yeme ve içmeleri kesinlikle yasaktır.

֍ Oyuncular kurumumuz tarafından verilen ekipmanları (Müsabaka Kıyafetleri, Maske ve gözlükler, Dirseklik ve Dizlik, Eldivenler vb.) kullanmak zorundadır. Kişisel hiçbir ekipman müsabaka sırasında kesinlikle kullanılmayacaktır.

֍ Oyun kapalı bir alanda oynanıyorsa daha önceden Oyun Kurulu tarafından belirlenen saklanılmayacak alanlara girmek ve oyun alanı dışına çıkmak kesinlikle yasaktır.

֍ Oyun açık bir alanda oynanıyorsa daha önceden Oyun Kurulu tarafından belirlenen saklanılmayacak alanlara girmek ve oyun alanı dışına çıkmak kesinlikle yasaktır.

Bu kurallara ve talimatlara aykırı hareket eden oyuncular müsabakadan çıkartılır ve yerine yedek oyuncu girer.

KATILIMCININ UYMASI GEREKEN KURALLAR

֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncu ile samimi konuşmalara kesinlikle girmeyecektir.

֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya sadece “Oyuncu” diye hitap edecektir.

֍ Oyuncu kendisine “Oyuncu” dışındaki tüm hitap ve seslenişler oyuncu tarafından talimat olarak algılanmayacak ve talimatlara uyulmayacaktır.

֍ Katılımcının Oyuncuya vereceği talimatlar örnek olarak şu şekildedir;

  • “Oyuncu düz git”.
  • “Oyuncu sola dön”.
  • “Oyuncu hızlı adımlar ile karşıdaki ağacın arkasına saklan”.
  • “Oyuncu ateş et”.

֍ Katılımcı, Hakem, Gözetmen Hakem/ler, Oyun Kurulu ve kurumumuz kararlarına riayet edecek herhangi bir itiraz ve değiştirilmesini istediği bir husus olması durumunda alt kısımda bulunan (İtiraz etme hakkı) maddesine uygun şekilde kurumumuza yazılı (e-posta) olarak yapacaktır.

KATILIMCININ MÜSABAKADAN ÇIKARTILMASI

֍ Katılımcının oyuncu ile irtibatı sadece katılımcının oyuncuya verdiği sesli talimatlardan oluşmaktadır. Müsabaka sırasında Oyun Kurulu tüm katılımcıların oyuncular ile yaptığı konuşmaları dinlemekte olup en ufak bir olumsuz durumda müdahalede bulunma yetkisine sahiptirler. Alt kısımda katılımcıların uymaması durumunda oyundan çıkartılacağı belirtilen maddelere uygun davranılmadığı katılımcının yönlendirdiği oyuncu tarafından şikayet edilirse ve/veya Oyun Kurulu tarafından belirlenirse bahsi geçen katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabakadan çıkartılır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.

֍ Katılımcının katıldığı müsabaka içerisinde irtibatta olduğu tek kişi yönlendirdiği oyuncudur. Müsabaka esnasında dış sesler tamamen kapatılır veya açık bırakılır. Bu karar Hakem, Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulu tarafından verilir. Buna rağmen katılımcı müsabaka içerisinde hiçbir siyasi, dini, sportif ve benzeri propaganda yapamaz. Yapması durumunda bahsi geçen katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabakadan çıkartılır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.

֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya karşı söylediği tüm kötü sözler katılımcının müsabakadan çıkartılmasına sebeptir. Hiçbir sebep ve nedenden dolayı kötü söz söyleyemez. Oyuncunun şahsına, oynadığı oyuna, diğer oyunculara, kurumumuza ve benzeri her türlü kişi, kurum ve düşünceye ait söz söylemesi kesinlikle yasaktır. Yapması durumunda bahsi geçen katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabakadan çıkartılır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.

֍ Katılımcının herhangi bir işinin çıktığı, katılımcıya ulaşılamaması, internetinde kopukluk olması veya herhangi bir sebepten dolayı oyuna tekrardan devam etmemesi durumunda toplam 3 bekleme süresi (her bekleme süresi sonrasında katılımcıya 1 SMS gönderilmekte olup SMS cevap vermesi veya oyuna devam etmesi beklenmektedir) sonrasında müsabakaya devam edememesi durumunda konu Hakem ve/veya Gözetmen Hakem/ler tarafından Oyun Kuruluna bildirilir. Tüm katılımcılar diğer katılımcıların zamanını ve hakkını yememek için oyunu seri şekilde oynamak zorundadır. Müsabaka içerisinde tüm katılımcıların maksimum (3 bekleme süresi) 15 dakika bekletme süre (Müsabaka içerisindeki toplam bekletme süresidir) hakkı bulunmaktadır. Katılımcının SMS’lere cevap vermemesi ve/veya oyuna geri dönüş yapmaması sonrasında Oyun Kurulu tarafında Katılımcı müsabakadan elenir ve yönlendirdiği oyuncunun müsabaka ile alakalı yayını kesilir. Bu durumda bahsi geçen Katılımcıya yaptığı ödemeler iade edilmez.

OYNANIŞ ŞEKLİ

Katılımcılar adına müsabakaya katılan oyuncular müsabaka içerisinde sadece onların gözü olarak hareket etmektedirler. Oyuncular üzerinde bulunan sözel ve görsel ekipmanların internet üzerinden katılımcıya ait telefon, bilgisayar, tablete vb. aktarılması sonrası katılımcı tarafından yönlendirdiği oyuncuya verdikleri talimat ve direktifler sayesinde rakip oyuncuları vurması üzerine kurgulanmıştır.

Tüm müsabakalarda (Bayrağı Ele Geçirme, Tek Bayrak, Zamanı Durdurmak, Woodsball, Speedball, Senaryo paintball) en temel kural oyuncuların müsabakada hiç vurulmadan tamamlamak üzere birbirleri ile rekabet etmesidir. Bir dizi kural müsabakadaki vuruşların geçerliliğini belirler, bazı müsabakada istisnasız, koşulsuz her vuruş geçerli sayılmaktadır. En yaygın varyasyon, vuruşun geçerli sayılması için boya topunun patlamış olması ve vurulan oyuncuda belli büyüklükte bir iz bırakmasıdır. Elenen oyuncular oyun sahasını müsabaka öncesi belirlenen bölgelerden terk etmektedir. Bir oyuncunun elenmesi karşı takıma puan kazandırır. Belirlenen müsabaka kurallarına göre elenen oyuncu daha sonra müsabakaya tekrar katılabilir ya da müsabakadan tamamen çıkartılabilir.

Her müsabakanın spesifik hedefi müsabaka öncesinde belirlenir ve katılımcılar bilgilendirilir.

MÜSABAKAYI BİTİRME

Katılımcılar adına müsabakaya katılan oyuncular müsabaka içerisinde sadece onların gözü olarak hareket etmektedirler. Oyuncular üzerinde bulunan sözel ve görsel ekipmanların internet üzerinden katılımcıya ait telefon, bilgisayar, tablete vb. aktarılması sonrası katılımcı tarafından yönlendirdiği oyuncuya verdikleri talimat ve direktifler sayesinde rakip oyuncuları vurması üzerine kurgulanmıştır.

Tüm müsabakalarda (Bayrağı Ele Geçirme, Tek Bayrak, Zamanı Durdurmak, Woodsball, Speedball, Senaryo paintball) en temel kural oyuncuların müsabakada hiç vurulmadan tamamlamak üzere birbirleri ile rekabet etmesidir. Bir dizi kural müsabakadaki vuruşların geçerliliğini belirler, bazı müsabakada istisnasız, koşulsuz her vuruş geçerli sayılmaktadır. En yaygın varyasyon, vuruşun geçerli sayılması için boya topunun patlamış olması ve vurulan oyuncuda belli büyüklükte bir iz bırakmasıdır. Elenen oyuncular oyun sahasını müsabaka öncesi belirlenen bölgelerden terk etmektedir. Bir oyuncunun elenmesi karşı takıma puan kazandırır. Belirlenen müsabaka kurallarına göre elenen oyuncu daha sonra müsabakaya tekrar katılabilir ya da müsabakadan tamamen çıkartılabilir.

Müsabaka başında belirlenen oyun (Bayrağı Ele Geçirme, Tek Bayrak, Zamanı Durdurmak, Woodsball, Speedball, Senaryo paintball) için hazırlanan parkur ve senaryo gereği müsabaka öncesi katılımcılara yazılı olarak bildirilen kurallar ve müsabakanın bitişinin gerçekleşme süresi (1 saat) sonrasında Hakem, Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulu tarafından müsabakanın galibi ilan edilecektir.

İTİRAZ ETME HAKKI

Katılımcıların kurum kararlarına ve müsabakaya itiraz etme hakkı bulunmakta (itiraz etme ve değiştirilmesine yönelik bir talebi bulunamaz yazan oyun kısımları hariç) olup tüm itirazlar kurumumuza yazılı (e-posta) olarak yapılır. Yazılı olarak yapılan itirazlar ve değiştirilmesine yönelik talepler katılımcı/katılımcılar tarafından müsabakanın tamamlanma saatinden itibaren en geç 24 saat içerisinde yapılması gerekmektedir. Bu süre dışında yapılan itirazlar ve değiştirilmesine yönelik talepler kurumumuz tarafından kabul edilmeyecektir.

Kurumumuza yapılan tüm yazılı itirazlar ve kararın değiştirilmesine yönelik talepler en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde cevaplanıp yazılı olarak başvuru yapan katılımcıya yazılı (e-posta) olarak bildirilecektir. Eğer katılımcının yaptığı itiraz ve değiştirilmesine yönelik talep kurumumuz tarafından uygun bulunursa kurumumuz haklı ve/veya haksız sebepleri bahsi geçen katılımcıya/katılımcılara yazılı olarak bildirecek ve kararın katılımcıya/katılımcılara yazılı olarak bildirildiği tarihten itibaren en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde bahsi geçen katılımcı/katılımcılara müsabakaya katılım bedeli için yaptığı/yaptıkları ödeme/ödemeler iade edilir. Başka hiçbir işlem (Müsabakanın iptali, müsabakanın baştan yapılması vb.) yapılmaz.

 

Paintball güvenlik kuralları açısından çok disiplinli ve tüm koruyucu ekipmanların kullanılması zorunludur. Katılımcı ve misafirlerin zevk alması en büyük amacımız olmakla beraber oyuncu ve yedek oyuncuların sağlık ve güvenlikleri en temel ilkemizdir.