HİKAYE KÜPLERİ

Oyunun amacı nedir?

Oyunun amacı rastgele atılan küplerin yüzeyinde bulunan resimlerden hareketle hikaye oluşturmaktır.

Hem bireysel hem de grup İle oynanacak bir oyundur.

Oyunun kazanımları

֍ Yaratıcı konuşma becerisini geliştirir.

֍ Yaratıcı düşünme becerisini geliştirir.

֍ Mantık akışına göre sıralama becerisini geliştirir.

֍ Hayal dünyasını geliştirir.

֍ Nesneler arası bağlantı kurabilme becerisini geliştirir.

Oyun nasıl oynanır?

֍ Oyunun içerisinde 9 adet küp bulunmaktadır. Küplerin her yüzeyinde farklı semboller vardır.

Mesela lamba sembolü; Fikir anlamında kullanılabilir. Ya da bir buluş.

Pırlanta sembolü; Değerli, kıymetli anlamında kullanılabilir. Hatta hediye olarak dahi kullanılabilir.

Mesela ayak sembolü; Yolculuk anlamında, yürümek anlamında, gezmek anlamında kullanılabilir.

֍ Kutu içerisinde bulunan küpler çocuğun yaşına göre (Yaşı küçükse bir iki küp atılır, ama oyuna alıştıysa ve bağlantı kurabiliyorsa 9 küpü birden kullanabilir) hafifçe havaya atılır.

֍ Yere düşen küplerin yukarı bakan yüzleri yan yana dizilerek bu sembolleri kullanıp bir hikaye oluşturmasını isteyebilirsiniz.

Örnek; 3 küp attık ve sırasıyla Güneş, Yelkenli, Martı geldi.

֍ Hemen hikayemizi oluşturalım.

֍ Güneşli bir günde arkadaşlarla yelkenli kiralayıp denize açıldık.

֍ Tepemizde Martılar ile gezdik.

Örnek; Hikayenin başını siz de verebilirsiniz.

֍ Yine 3 küp attık sırasıyla, Güneş, Yelkenli ve Martı geldi.

Hikayenin girişi; Bir gün bir uzaylı dünyayı merak etmiş…

֍ Şimdi devamını getirin dedik.

֍ Bir gün bir uzaylı dünyayı merak etmiş.

֍ Hemen Güneş gezegenindeki arkadaşını alarak dünyaya indi.

֍ Çok terledikleri için denize gittiler.

֍ Orada yelkenli görünce merak edip bindiler.

֍ Tepelerinde uçan martılara hayranlıkla baktılar.

֍ Bu şekilde eğlenceli hikayeler oluşturabilirsiniz.

֍ Ayrıca kartların üzerine semboller içerek kendinizde bu oyunu yapabilirsiniz.

֍ 9 küp 6 yüzey ile 54.000 ihtimal ve tabi sizin hayal gücünüz.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir